Łączna liczba wyświetleń

30 wrz 2019

GWIAZDA BETLEJEMSKA

                          


Zrobiłam gwiazdę na czubek choinki a że Gwiazda Betlejemska miała 5 ramion, więc przerobiłam trochę schemat z internetu i zrobiłam 5-cio ramienną.





Nie chciałam żeby gwiazda była bardzo pękata, więc zamiast balonów włożyłam do środka foliowe woreczki. Efekt końcowy nawet mi się podoba. Trzeba tylko podczas suszenia trochę popodnosić igłą. bo suszę na płasko, najpierw jedną stronę a jak wyschnie drugą stronę. W ten sposób jedna strona wychodzi płaska. ale jest jeszcze wilgotna więc łatwo można ją jeszcze uformować.
Po dokładnym wysuszeniu usuwam delikatnie woreczki ze środka.


Tu jeszcze woreczki są w środku. Pędzelkiem nanoszę mieszaninę Wikolu z Ługą, chwilę odczekam aż się wchłonie.
Nadmiar odsączam papierowym ręcznikiem, układam gwiazdę na styropianie wyłożonym folią i przypinam igłami żeby dobrze uformować czubki gwiazdy. Po wysuszeniu jednej strony odwracam gwiazdę na drugą stronę, formuję druga stronę i znów suszę.



Gwiazda na oknie



 

Korzystałam z tego schematu


Zmniejszyłam tylko o 3 słupki początek robótki. 
Dalej już robiłam tak jak na schemacie.


6 komentarzy:

  1. Piękna gwiazda !! Pozdrawiam jesiennie 🍄🌿🍁

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam! Jestem zachwycona gwiazdą, jest cudowna, elegancka, zgrabniutka. Zastanawiam się tylko, jak łączy się ją z dwóch części, nie potrafię sobie tego wyobrazić, za które nitki łapać i czy łączyć ja półsłupkami? Bardzo proszę zaspokoić moją ciekawość. Cieplutko pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam. Właściwie powinno się łączyć tak jak bombkę, robiąc ostatni rząd drugiej części zahaczać od razu. Ale ja robię to po zakończeniu obu części. Łączę robiąc 3 oczka łańcuszka i łapię za drugą połówkę, znów 3 oczka łańcuszka i łapie pierwszą część, znów trzy oczka łańcuszka i tak naprzemiennie do końca robótki. Mam nadzieję że napisałam zrozumiale. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo, bardzo dziękuję za bezcenne wskazówki, teraz już wszystko rozumiem. Jestem wdzięczna za pomoc. Jeśli nie zabraknie mi odwagi, spróbuję wydziergać taką gwiazdę. Serdecznie pozdrawiam i życzę spokojnych, zdrowych i wesołych świąt.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję. Życzę wytrwałości w szydełkowaniu i również Wesołych Świąt.

    OdpowiedzUsuń